Lekker anders, lekker fris. - Reisverslag uit Estorde, Spanje van Coby en Margot Zussen - WaarBenJij.nu Lekker anders, lekker fris. - Reisverslag uit Estorde, Spanje van Coby en Margot Zussen - WaarBenJij.nu

Lekker anders, lekker fris.

Door: CobyMargotSantiago

Blijf op de hoogte en volg Coby en Margot

01 Juni 2012 | Spanje, Estorde

Vanmorgen even een onweersbuitje afgewacht en voor negenen onze fietstocht voortgezet richting Finisterre. Lekker fris en heel anders om nu niet meer naar maar van Santiago af te fietsen. De temperatuur was al 29 graden en heel vochtig. De route ging door een zeer bosrijk gebied wat ons een gevoel gaf dat wij door een sub-tropisch regenwoud aan het fietsen waren. De vogels lieten zich van alle kanten horen en de dames ondertussen 'peultjes' zweten. Er moest namelijk nog een bergje beklommen worden.... 12 km van 7-8% en dat met die temperatuur. Rustig trappen, kleinste verzet en constant denken dat het altijd weer gewoon avond wordt, hè, mam? De koffiestop liet weer even op zich wachten, het duurde namelijk even voor we een behoorlijk bankje vonden, die vonden we dus niet, het werd een deftige fauteuil, 't is lekker anders, helaas niet zo fris.
Ja het was vandaag zwaar en dus hebben we het einde van de wereld nog niet gehaald. 7 km voor Finesterre fietsen we tussen een camping en de zee door! Dat was wel heel verleidelijk, te verleideljk dus, en direct  besloten we om te stoppen met fietsen voor vandaag en gauw de fietsbroek verruild voor zwempak!
O wat is dat lekker anders en lekker fris! Even geen fietsroute, even geen klim/afdaling, nee even heerlijk sissen in de prachtige oceaan! Heerlijk relaxen in het heldere water. Vanuit ons tentje op een terrascamping kijken we zo over zee. Toplokatie. Lekker een maaltje bereid uit allerlei pakjes die inmiddels al weken onderin de fietstassen de Camino gedaan hebben. Komt goed morgen, spaghetti bolongese, rijst met prutje en yoghurt met honing toe. Daar kunnen we morgen wel de eindstreep mee halen.
In de middag nemen wij daar vandaan een bustour meer noordelijk om zo op een spoor te komen, wat ons de richting op weg naar huis aangeeft.

Ps. Gisteren vergeten te vermelden dat er 5 kilo spierbundels aangekomen zijn bij de dames.

• 02 Juni 2012 - 07:28

Cariny Fransen:

PROOST!
    Dat soort "gebruinde lijven" ben ik gewend om te zien: vroeger bij mijn vader en ook bij alle oudere tuinders hier in de omgeving: een vruin veetje.
    Dat ziet er relaxed uit daat op dat terras aan het strand, mag ook wel na zo'n rit met al die spierbundels!
    Groetjes

• 02 Juni 2012 - 15:29

Ria V, D Kraan:

Hartelijk gefeliciteerd met het behalen van jullie mooie reis ik heb met jullie mee genoten.
    Van al die leuke verslagen en ik denk dat dit jullie nog wel heeeel lang zal bijblijven.
    Goede reis naar huis en tot ziens ,

Coby en Margot

Wij, de zussen Coby en Margot, zijn op de Camino op weg naar Santiago de Compostella. 3 jaar geleden hebben wij de plannen gemaakt en inmiddels zijn we onderweg. Op 16 maart 2012 zijn we gestart vanuit Haarlem. Daar hebben wij de eerste stempel in ons Pelgrimspaspoort ontvangen in het St. Jacobs Godshuis. Zaterdag 21 april fietsen wij vanaf Zoeterwoude op weg naar Santiago de Compostella waar wij begin juni 2012 hopen aan te komen. ‘Alles wat wij thuis laten is mooi meegenomen’ en onderweg gaan wij van alles beleven en zullen dit deels op papier zetten. Zo kan een ieder die deze site opent ook een stukje meebeleven. Heel veel plezier met een “kijkje nemen” in dit dagboek.